safa-proxy
safa-proxy

safa-proxy

دانلود پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم این پاورپوینت تمامی درس را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس

دانلود پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم
دسته بندی جانورشناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5430 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم این پاورپوینت تمامی درس را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس به عنوان کنفرانس در درس رشته انسان و محیط زیست می باشد این پاورپوینت در 48 اسلاید و قابل ویرایش می باشد قسمت هایی از متن:

رفع آلودگی خاک فرایندی طولانی مدت و پرهزینه است و به روش های مختلف شیمیایی ، فیزیکی و زیستی انجام می گیرد. کم هزینه ترین وکم خطرترین این روش ها حذف زیستی آلودگی است که معمولاً به وسیله برخی از موجودات زنده صورت می گیرد و آن را زیست پالایی می گویند.

گیاه پالایی رفع آلودگی خاک توسط گیاهان است.

از سال 1391پایگاه پاک سازی خاک های آلوده به مواد نفتی، در استان چهار محال و بختیاری راه اندازی شده است و از آن زمان تاکنون خاک های آلوده به مواد نفتی با روش زیستی پاک سازی می شوند.

در بسیاری از کشورهای دنیا، قوانینی برای پیش گیری، حفاظت و رفع آلودگی از خاک وجود دارد. در کشور ژاپن به دلیل آن که زمین کافی وجود ندارد، حفظ خاک دارای اهمیت زیادی است. از این رو در این کشور، قوانین بسیار سخت گیرانه ای وجود دارد؛ به طوری که با آلوده کنندگان و تخریب کنندگان خاک برخورد قانونی می شود.

خاک از منابع طبیعی و ارزشمند زمین و از شگفتی های آفرینش الهی است که از دو بخش مواد معدنی و آلی تشکیل می شود. درباره اهمیت آن به آنچه در زیر آمده، می توان اشاره کرد:

50درصد از کل حجم خاک از منافذی که 25درصد آن را هوا و 25درصد آن را آب پر کرده است، تشکیل شده است. وجود آب و هوا برای گیاهان و سایر موجوداتی که در خاک زندگی میکنند، بسیارمهم است.

ترکیب این ذرات خاک موجب سهولت نفوذ ریشه گیاهان در خاک، تهویه و نگهداری عناصر غذایی گیاهان در خاک می شود.

آلاینده ها به صورت غیر مستقیم و از طریق گیاهان یا به صورت مستقیم از طریق استنشاق یا جذب پوستی روی سلامت انسان و جانوران تأثیر می گذارند. این آلاینده ها پس از ورود به بدن موجودات زنده، فعالیت دستگاه های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.مانند کادمیوم

کادمیوم از طریق فاضلاب صنایع رنگ سازی، پلاستیک سازی، باتری سازی، عکاسی، کارخانه های ذوب فلزات، کودهای فسفردار و سوخت های فسیلی وارد خاک می شود. این عنصر به آسانی به وسیله گیاه قابل جذب است و باعث بالا رفتن فشار خون ونارسایی کلیه ها در انسان می شود.

اهمیت خاک:

خاک در تأمین آینده پایدار و امنیت غذایی نقش دارد.

مدت زمان لازم برای تشکیل هرسانتی مترخاک:

خاک از منابع تجدیدپذیر به شمار می رود؛ اما تشکیل هر سانتیمتر خاک در شرایط مختلف آب و هوایی از 100تا 10000سال طول می کشد.

برخی از عوامل مانند

فرسایش،

آلودگی،

غرقابی شدن،

بیابان زایی،

شورشدن،

تغییر کاربری زمین ها (تبدیل مزرعه ها، مرتع ها، باغ ها و جنگل ها به مناطق مسکونی، صنعتی)

چرای بی رویه،

گرد و غبار،

آتش سوزی

و فعالیت های صنعتی توان تولید خاک را تحت تأثیر قرار می دهند.

دانلود پاورپوینت درس 2 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس

دانلود پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم
دسته بندی جانورشناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 24964 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109

پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس به عنوان کنفرانس در درس رشته انسان و محیط زیست می باشد این پاورپوینت در 109 اسلاید و قابل ویرایش می باشد قسمت هایی از متن:

علل وابستگی زیاد کشاورزی به آبیاری :

همچنان که دربخش های قبل دیدیم، بارش در بسیاری از نقاط کشور ما به اندازه کافی نیست. علاوه بر این، بخش عمده همین بارش ها نیز در فصول مورد نیاز برای کشاورزی اتفاق نمی افتد و به همین علت،کشاورزی در ایران عمدتاً وابسته به آبیاری است. کشورما بیشترین وسعت زمین تحت کشاورزی با آبیاری را به خود اختصاص داده است؛ همچنین بیشترین مصرف آب در ایران در بخش کشاورزی صورت می پذیرد.

اهمیت بهینه سازی مصرف آب دربخش کشاورزی:

حال می توان با در نظر گرفتن اینکه حجم بزرگی از آب در بخش کشاورزی استفاده می شود، به اهمیت بهینه سازی مصرف آب در این بخش، پی برد و به همین دلیل است که اجرای صحیح و اصولی روش های آبیاری، از اولویت بالایی برخوردار می باشد.

آیا شیوه های نوین آبیاری برای همه مناطق کشورمناسب است؟

در این باره بایدتوجه داشت که لزوماً روش های نوین آبیاری، نظیر آبیاری های تحت فشار، برای همه مناطق کشور مناسب نیست. برخی مواقع، روش های سنتی آبیاری در صورتی که به صورت علمی اجرا شوند، می توانند بهتر باشند.

معیارهای اصلی انتخاب شیوه های انتخاب آبیاری:

شیوه های مختلف آبیاری براساس شرایط آب و هوایی، نوع کشت و … باید انتخاب شوند.

چرا مصرف آب یک کشوربسیاربیش تراز آبی است که درخانه مصرف می شود؟

افزون بر آبی که روزانه می نوشیم و نوشیدن برای ادامه زندگی ما ضروری است؛ اغلب فعالیت های ما به آب وابسته است. به طور کلی، آب مورد نیازدر هر منطقه، دربخش های کشاورزی، آشامیدنی و فعالیت های صنعتی و خدماتی به مصرف می رسد.

افزون بر مصارف خانگی آب، مصارف دیگری نیز وجود دارد. حتماً به آب هایی که برای مصارف زمین های کشاورزی، فرایندهای صنعتی، مصارف عمومی مانند آب پاشی و شست وشوی خیابان ها، آبیاری درختان و ... استفاده می شوند، توجه کرده اید.

به همین دلیل مصرف آب یک کشور، بسیار بیشتر از آبی است که در خانه مصرف می شود.

با توجه به اینکه حدود ۷۱درصد از سطح کره زمین از آب پوشیده شده است، چرا ما نمی توانیم از تمام این آب به راحتی استفاده کنیم؟

چه میزان از این آب قابل استفاده است؟

توزیع غیریکنواخت منابع آب شیرین در جهان و افزایش شدید جمعیت در برخی مناطق، تأمین آب را برای این کشورها دشوارتر کرده است.

منابع آب زمین افزایش نمی یابد؛ درحالیکه در صد سال گذشته جمعیت جهان سه برابر و مصرف سرانه آب به ازای هرفرد، چهار برابر شده است.

با توجه به افزایش جمعیت جهان 9میلیارد نفر در سال 2050آیا مقدار آب موجود کافی است؟

وضعیت کشور ما از نظر دسترسی به منابع آب چگونه است؟

1-ایران از نظر جغرافیایی در بخش بیابانی و نیمه بیابانی جهان قرار گرفته و از کل مساحت آن تنها ۱5دصد آن از پوشش گیاهی مناسب برخورداراست.

2- بیش از 85درصد کشور ما جزو مناطق خشک و نیمه خشک محسوب میشود.

3-از سوی دیگر و با توجه به نوع آب و هوای ایران، از مجموع بارش ها فقط بخش اندکی از آن قابل استفاده است.

4-ایران در منطقه بیابانی و نیمه بیابانی قرار گرفته و بیش ترین وسعت ناحیه آب و هوایی ایران نیز گرم و خشک است.

5-توزیع غیریکنواخت منابع آب در ایران.

بخش دیگری که به طور جدی نیاز به آب دارد، صنعت است. صنایع مختلف در فرایند تولید کالای خود به آب نیاز دارند.

چرا دسترسی به آب درمکان یابی صنایع فولاد یک ضرورت مهم می باشد؟

برخی از صنایع نظیر صنایع فولاد عموماًبه آب زیادی نیاز دارند و به همین دلیل است که در تعیین مکان مربوط به احداث این دست صنایع، توجه به دسترسی مناسب به منابع آبی، یک ضرورت مهم به شمار می رود.

عوامل مهم درمکان یابی صنایع سنگین:

توجه به محدودیت آب در ایران،

توجه به شرایط محیط زیستی و....درمکان یابی صنایع

دانلود پاورپوینت درس 1 انسان و محیط زیست ویرتیو پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم

پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم

پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس

دانلود پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم

پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس به عنوان کنفرانس در درس رشته تاریخ برای پایه های 11 و علوم انسانی می باشد این پاورپوینت در 28 اسلاید و قابل ویرایش می باشد قسمت هایی از متن:

آشنایی با شیوه های سنجش اعتبار شواهد و مدارک تاریخی و اصول مقدماتی روش های اعتبارسنجی منابع و اخبار تاریخی 

در گذشته مورخان برای تشخیص و تعیین اصالت اخبار و اسناد (شواهد و مدارک) یک رویداد تاریخی، روش ها و فنونی را به کار می گرفتند و حتی برخی از این روش ها تا به امروز نیز از اعتبار

لازم برخوردارند. با پیشرفت علم و ابداع روش های جدید علمی در سده های اخیر مورخان نیز روش ها و ابزارهای جدیدی را برای تشخیص و تعیین اصالت و اعتبار اخبار و منابع تاریخی به خدمت گرفتند. در این درس با توجه به اهمیت این بخش از کار مورخان، به برخی از این روش ها و معیارها می پردازیم.

معیارهای سنجش ا عتبار یک خبر تاریخی

مورخان وقتی با یک گزارش تاریخی رو به رو می شوند آن را اعتبار سنجی می کنند و به اصطلاح به نقد آن می پردازند.

نقد یک خبر تاریخی که در حقیقت همان اعتبار سنجی و بررسی اصالت خبر محسوب می شود، درچندمرحله انجام می‌شود:آنهارا نام ببرید.

الف) سنجش اعتبار و نقد روایت کننده

ب) سنجش اعتبار و نقد و بررسی گزارش ها و

منابع تاریخی

الف- سنجش اعتبار و نقد روایت کننده

در این مرحله، پژوهشگران و مورخان موضوعاتی نظیر، ویژگی‌های هویتی روایت کننده خبر، محل تولد و زندگی، گرایشات فکری و مذهبی سیاسی و جایگاه علمی او را مورد بررسی قرار می دهند.

همچنین پژوهشگران سعی می کنند که علائق و انگیزه های راوی را در بیان یک خبر مورد بررسی قرار دهند و اندیشه و مقصود او را فهم و کشف نمایند.

یکی از کارهای مورخان در نقد روایت کننده این است که چه فاصله زمانی و مکانی بین راوی و خبر وجود دارد.

یعنی، روایت کننده خود مستقیما شاهد وقوع رویدادی بوده و یا خبر آن را از دیگران نقل کرده است. بدیهی است ارزش و اعتبار خبری که راوی آن خود به طور مستقیم شاهد رویداد بوده به مراتب از

خبری که روایت کننده آن از دیگران نقل کرده بیشتر است.

نکته مهم

در گذشته، برخی از مورخان مانند مسعودی برای بررسی درستی و یا نادرستی برخی از اخبار و گزارش های تاریخی به مسافرت می رفتند و از نزدیک مکان رویدادها را مورد مطالعه قرار می دادند.

1-مطابقت با عقل قراردادن

2-مقایسه وتطبیق باسایرمنابع و شواهد

3-مطابقت با نتایج تحقیقات باستان شناسی

4-سنجش گزارشات براساس زمان ومکان

5-اعتبارسنجی باتکیه بردستاوردهای علوم تجربی

6-اعتبارسنجی به کمک دستاوردهای سایرعلوم انسانی

ب - سنجش اعتبار و نقد و بررسی گزارش ها و منابع تاریخی

1 - مطابقت عقلی:

یکی از مهم ترین و مؤثرترین معیارهای سنجش درستی یا نادرستی یک خبر یا گزارش تاریخی بررسی مغایرت و یا عدم مغایرت آن با عقل است. در گذشته نیز بسیاری از مورخان به این اصل اعتقاد داشتند و برای سنجش اخبار از معیار عقل بهره می بردند.

یعقوبی، مقدسی،ابن مَسکـَوَیه(maskawih)، بیهقی، ابن اسفندیار و بسیاری از مورخان مغایرت یک روایت و منبع تاریخی را با عقل، دلیل بر بطلان و نادرستی آن می‌دانند.

دانلود پاورپوینت منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی ویرتیو تاریخ یازدهم

دانلود پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس

دانلود پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل
دسته بندی زیست شناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 15266 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس به عنوان کنفرانس در درس رشته زیست برای پایه های 11 و علوم تجربی می باشد این پاورپوینت در 76 اسلاید و قابل ویرایش می باشد قسمت هایی از متن:

•بعضی منابع استخوانهای گوش میانی را استخوانچه در نظر می گیرند و کل استخوانهای بدن رو ۲۰۰ قطعه اعلام می کنند
•در دوران جنینی، استخوان ها از بافت های نرمی تشکیل و به تدریج با افزوده شدن نمک های کلسیم سخت می شوند. یاخته های استخوانی تا اواخر سنّ رشد، مادّۀ زمینه ای ترشح می کنند و بنابراین، تودۀ استخوانی و تراکم آن افزایش پیدا می کند. با افزایش سن، یاخته های استخوانی کم کار می شوند و تودۀ استخوانی به تدریج کاهش پیدا می کند. در همۀ این مراحل، تغییرات استخوانی در حال انجام است
•استخوان ها در اثر فعالیت بدنی مانند ورزش، یا با افزایش وزن ضخیم، متراکم تر و محکم تر می شوند و استخوان هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ظریف تر می شوند. مشابه این حالت، در فضانوردان دیده می شود که در محیط بی وزنی تراکم استخوانشان کاهش می یابد.
•استخوان های بدن به طور پیوسته دچار شکستگی های میکروسکوپی می شوند که نتیجه حرکات معمول بدن اند. شکستگی های دیگر می توانند ناشی از ضربه یا برخورد باشند. در این حالت، یاخته های نزدیک محل شکستگی، یاخته های جدید استخوانی می سازند و پس از چند هفته آسیب بهبود پیدا می کنند.
• همان طور که از نامش مشخص است، محور بدن را تشکیل می دهد و از ساختار هایی مانند مغز و قلب حفاظت می کنند. گرچه بخش هایی از آن هم در جویدن، شنیدن، صحبت کردن و حرکات بدن نیز نقش دارند.
•استخوان های دست و پا از اجزای اسکلت جانبی اند. این استخوان ها نسبت به اسکلت محوری، نقش بیشتری در حرکت بدن دارند.
•سر،۲۲ تا
•ستون مهره ۲۶ تا
•قفسه سینه ۲۶ تا
•دستها با شانه ۶۴ تا
•پاها با نیم لگن ۶۲ تا
•با ۶ قطعه استخوان گوش میانی
•جمعا ۲۰۶ قطعه
•تراکم تودۀ استخوانی از عوامل مهم استحکام استخوان هاست و کاهش آن باعث پوکی استخوان می شود. در پوکی استخوان، تخریب استخوانی افزایش می یابد. در نتیجه استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند.
•مفصل محل اتصال استخوان ها با هم است.
•1- مفصل ثابت: در بعضی مفصل ها، استخوان ها حرکت نمی کنند. نمونه آن مفصل ثابت در استخوان های جمجمه است. جمجمه از چندین استخوان تشکیل شده است که در محل مفصل های ثابت لبه های دندانه دار آنها در هم فرو رفته و محکم شده اند.
•استخوان ها در محل این نمونه ها توسط یک کپسول از جنس بافت پیوندی رشته ای احاطه شده اند که پر از مایع مفصلی لغزنده است.
• مایع مفصلی و سطح صیقلی غضروف به استخوان ها امکان می دهد که سالیان زیادی در مجاور هم لیز بخورند و اصطکاک چندانی نداشته باشند

دانلود پاورپوینت فصل 3 زیست کلاس یازدهم ویرتیو با جزئیات کامل

دانلود پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس

دانلود پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل

پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل
دسته بندی جانورشناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 25316 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل این پاورپوینت تمامی درس ها را شرح میدهد قابل ارائه برای کلاس درس به عنوان کنفرانس در درس رشته زیست برای پایه های 11 می باشد این پاورپوینت در 89 اسلاید و قابل ویرایش می باشد قسمت هایی از متن:

•اکنون که این متن را می خوانید، چشم های شما، پیام های بینایی را به مغز ارسال می کنند. وقتی به صفحۀ کتاب دست می زنید، اطلاعاتی از پوست به دستگاه عصبی مرکزی می رسد. در این حالت، دستگاه عصبی از وضعیت نشستن شما و میزان اکسیژن خون شما نیز آگاه است.
•بدن چگونه اطلاعات گوناگون را دریافت می کند و به آنها پاسخ می دهد؟
•چرا گاهی تماس ساعت یا عینک با پوست خود را احساس نمی کنیم؟
•چرا فردی که تحت عمل جراحی قرار دارد، دردی احساس نمی کند؟
• چرا برخی جانوران می توانند اطلاعاتی را دریافت کنند که ما بدون استفاده از ابزار مناسب، نمی توانیم آنها را درک کنیم؟
•گیرندۀ حسی، یاخته یا بخشی از آن است که اثر محرک را دریافت می کند و اثر محرک در آن به پیام عصبی تبدیل می شود.
• صدا، فشار، اکسیژن، گرما و نور نمونه هایی از این محرک ها هستند که هر کدام گیرندۀ ویژه ای را در بدن تحریک می کنند.
•گیرنده های حسی انسان گوناگون اند؛ ولی می توان آنها را براساس نوع محرک، در پنج دسته کلی طبقه بندی کرد: گیرنده های مکانیکی، شیمیایی، دمایی، نوری و درد.
•گیرنده چگونه اثر محرک را دریافت و به پیام عصبی تبدیل می کند؟
•در فصل قبل با چگونگی ایجاد پیام عصبی در یاخته های عصبی آشنا شدید. عوامل گوناگونی مانند تغییر شکل در اثر فشار، مواد شیمیایی و تغییر دما، نفوذپذیری غشای گیرنده به یون ها و در نتیجه پتانسیل غشای آن را تغییر می دهند.
•شکل 1، یک گیرنده فشار پوست را نشان می دهد.این گیرنده انتهای دندریت یک نورون حسی است که درون پوششی چند لایه و انعطاف پذیر از نوع بافت پیوندی قرار دارد. فشرده شدن این پوشش، رشتۀ دندریت را تحت فشار قرار می دهد و در آن تغییر ایجاد می کند.در نتیجه کانال های یونی غشای گیرنده، باز و پتانسیل الکتریکی غشا تغییر می کند. به این ترتیب در دندریت پیام عصبی ایجاد و به دستگاه عصبی مرکزی ارسال می شود.
•شاید توجه کرده باشید که بوی غذا یا عطر را پس از گذشت مدتی، دیگر احساس نمی کنیم. در این حالت، آیا مولکول های بودار در محیط کم می شوند، یا گیرنده های بو درست کار نمی کنند؟
•وقتی گیرنده ها مدتی در معرض محرک ثابتی قرار گیرند، پیام عصبی کمتری ایجاد می کنند، یا اصلاً پیامی ارسال نمی کنند. این پدیده را سازش گیرنده ها می نامند.
•پدیدۀ سازش گیرنده های فشار در پوست، موجب می شود وجود لباس را روی بدن حس نکنیم. در این حالت، اطلاعات کمتری به مغز ارسال می شود. در نتیجه مغز می تواند اطلاعات مهم تری را پردازش کند.
•مثال های دیگری از سازش گیرنده ها را که تجربه کرده اید بیان کنید.

دانلود پاورپوینت فصل دوم زیست 11 تمام دروس ویرتیو با جزئیات کامل